' ♡VENDELA NILSSON♡ -

Lär dig göra världens godaste julgodis

 
Har ni hört talas om det? Bounty bollar :D
Det är sjukt gott och ni måste göra det nu innan julafton (eller efter). Det är cocos bollar som man sen rullar i choklad och (sen i vårt fall) strö på med lite madel :thumbup: För att ni ska kunna göra dom så har jag skrivit ner receptet precis här under bilderna
 
Ca 50 st (gör dem ganska små)

Fyllning:
50 g smör
1/2 dl sirap
1/2 florsocker
2 dl vispgrädde
1 krm salt
1 påse kokosflingor (200g)
 
Garnering:
200g ljus blockchoklad
 
Gör såhär:
Blanda allt utom kokosflingorna i en kastrull och koka tills smeten blir seg (lite som kola) ca 25 min. Rör om ofta så smeten inte fastnar.
Tillsätt sen kokosen, tag av från plattan och rör om väl. Låt svalna. Rulla sedan till små bollar. Låt stelna i frysen i ca 30 min.
 
Smält sedan chokladen över vattenbad. Det är förbjudet att vatten ska hamna i chokladen, den minsta lilla droppen kan göra så att chokladen stelnar istället för att smälta... :O Doppa kokosbollarna i chokladen och låt stelna på bakplåtspapper. Förvaras kallt :)
Så enkelt är det. Roligt att göra och den blir riktigt gott! 
 

Kommentarer
Postat av: linn :3

OOOHHHH, vad gott! Vad för objektiv har du?

Svar: fotade bilderna med 50mm :)
fotografnilsson

2012-12-18 @ 19:07:23
URL: http://flamsiiiga.blogg.se
Postat av: Evelina ☆

åh jag måste verkligen prova! :) <3

2012-12-18 @ 19:27:02
URL: http://eevelinaelofsson.blogg.se
Postat av: EMMAS!- julkalender i bloggen

åh ser gott ut:D

2012-12-18 @ 20:44:21
URL: http://eemma.se


Kommentera inlägget här:

:
Kom ihåg mig.



:

:

Trackback
  • Startsidan


  • Vendela Nilsson, 16 år gammal och driver Ängelholms största Youtube kanal. Jag skriver för det mesta om mode, skönhet och min vardag. Hoppas det gillas!


    Kontakt/sponsring:
    [email protected]