' ♡VENDELA NILSSON♡ -

PROMARKERS

Eftersom mina inspelade filmer där jag sitter och pratar om promarkers inte vill visas på bloggen (DOM KANSKE ÄR BLYGA!???!? :O) Så får jag helt enkelt skriva ett inlägg om det! ;)
 
Promarkers är alkoholbaserade, icke-toxiska och kladdfria pennor med två olika tjocklekar på spetsarna. Det bästa med dem är att det går att färglägga jämnt och fint på större ytor utan att det blir en massa “streck” och kkanter,som en vanlig tusch penna gör. Man kan rita med promarkers på papper (förstås), vellum, metall, plast, OH/overlay, foton, glas, trä, keramik, tyg. Ja typ på allt! De används ofta av serietecknare och mangaillustratörer. Alla gör olika, men ofta börjar man med att “grundmåla” med ett lager färg för att sedan ge sig på detaljer som skuggor och ljus. Genom att måla med samma penna i flera lager uppnår man skarpare/mörkare nyans, vilket nog är det enklaste knepet för att få till skuggor.
 
En promarker kostar 30kr st på panduro och 25kr st på Kristinas scrapbooking. De brukar så på en svart "hylla" som man kan snurra på.
Jag skulle vilja köpa i gul nyans och grå nyans när jag får pengar! :)
 
Vilka promarkers jag har:
Orange nyans:
Mörkaste-Bright Orange
Ljusaste.Amber
 
Blå nyans:
Mörkaste-Azure
Mellan-Cobalt blue
Ljusaste-Powder blue
 
Grön nyans:
Mörkaste-Leaf green
Ljusaste-Meadow Green
 
Brun nyans:
Mörkaste-Burnt Sienna
Mellan-Cocoa
Ljusaste-Sand stone
 
Röd nyans:
Mörkaste-Cardinal red
Mellan-Poppy
Ljusaste-Carmine
 
Lila nyans:
Mörkaste-Amethyst
Ljustaste-Orchid
 
Hudfärg:
Mörkaste-Dusky pink
Mellan-Blush
Ljusaste-Ivory
 
Rosa nyans:
Rose pink
 
Jag har också tre svarta pennor som jag ritar konturerna med:
Den smalaste är en 01.
 
Sry för att den är sné! Men här ser ni hur färgerna blir på papper! (Det pappret jag har)
 
Hade bra!!//VENDELA :D
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

:
Kom ihåg mig.



:

:

Trackback
  • Startsidan


  • Vendela Nilsson, 16 år gammal och driver Ängelholms största Youtube kanal. Jag skriver för det mesta om mode, skönhet och min vardag. Hoppas det gillas!


    Kontakt/sponsring:
    [email protected]