' ♡VENDELA NILSSON♡ -

Hur jag redigerar porträtt i gimp.

Woho! Tänkte visa er hur jag redigerar porträtt i gimp. Eftersom jag tror många kommer ha nytta utav det!
1.Börja med att lägga upp bilden du ska redigera.
 
2.Gå sedan in på, colours, auto, white balance. Då kommer det rättas till med ljuset, så ljuset blir bättre (offtast).
 
3.Gå in på colours, Brightness-Contrast. Ändra nu hur ljus bilden ska vara, och hur mycket kontrast den ska ha.. (Jag tog Brightness-30 & Contrast-26 på den här bilden).
 
4. Gå nu in på levels och ändra lite till på ljuset. (Jag tog 1,12)
 
5.Zooma nu in ögonen. Klicka på verktyget som ser ut som en lasso (som finns i toolboxen) och klicka runt irisen. Sen går du till colours, curves och gör så att ögonen blir lite glasigare och ljusare. Gör sen samma med det andra ögat. (om ni inte vill att "ringen" runt irisen ska vara där går du in på Select, none)
 
6.Som ni kanske ser nu så är ögonen lite mer glasiga och ljusare.
 
7.Till sisst går du in på colours, curves. Och ändrar ännu en gång ljuset och kontrasten.
 
Är det något ni inte fattar? Kommentera så hjälper jag dig! :D

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej! kul med lite tips men har du provat adobe photoshop elements 9 nångång? jag har precis börjat att testa men tycker det är lite svårt :/ har du några tips?

2012-09-07 @ 19:04:32
URL: http://bellisbeltan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

:
Kom ihåg mig.



:

:

Trackback
  • Startsidan


  • Vendela Nilsson, 16 år gammal och driver Ängelholms största Youtube kanal. Jag skriver för det mesta om mode, skönhet och min vardag. Hoppas det gillas!


    Kontakt/sponsring:
    [email protected]