' ♡VENDELA NILSSON♡ -

boktips

När jag frågade vad ni ville se mer av i bloggen ville några se mer tips b.la. så nu tänkte jag ge lite boktips. Jag tycker det är väldigt svårt att hitta en riktigt bra bok som man inte kan sluta läsa. Men här har ni tre böcker som jag verkligen fastnat för.
1. Ni har väll hört talas om den här boken? Det pratas väldigt mycket om den och jag kan verkligen förstå det. Jag är så glad att jag lånade cikeln! Vissa tycker den är lite seg de första sidorna och ja, kanske lite. Men om ni fortsätter läsa några sidor kommer ni fastna och fatta vad fel ni hade. JAG LOVAR. Ni kommer tacka mig sen. 
 
Handling:
Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem. Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen. En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva. De får veta att de är häxor. De Utvalda, som nämns i en uråldrig profetia. Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat. De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. Tiden håller på att rinna ut. De måste hitta och besegra ondskan som jagar dem, innan ondskan hittar dem.

2. När ni läst cirkeln finns det en fortsättning som heter eld. Den är lika bra som cirkeln, om inte bättre.
 
Handling:
Hettan skruvas upp i Engelsfors

De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse. Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.

3. Sist och minst.... Så har vi den senaste boken jag läst. Gud va bra den äääääär!! Ni måste verkligen läsa den! Den är verkligen hur bra som helst!
 
Handling:
Varje kväll när sextonåriga London Lane går och lägger sig, suddas hennes minnen ut. Istället minns hon vad som kommer att hända i framtiden. Varje morgon när hon vaknar måste hon lita till den lapp där anteckningarna från gårdagen står. Helt hopplöst blir det när hon träffar världens snyggaste kille och inte har någon minnesbild alls av honom dagen därpå. Till råga på allt ser London ibland korta bildsekvenser flimra förbi av framtiden. Bilder av en begravning får henne ur balans. Vems död är det hon bevittnar. Sin egen? Eller nya pojkvännens? Varför finns han inte med i hennes framtid? London inser att hon är tvungen att gräva i det förflutna. Varför försvann hennes minne när hon var fem? Vad var det egentligen som hände då?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

:
Kom ihåg mig.



:

:

Trackback
  • Startsidan


  • Vendela Nilsson, 16 år gammal och driver Ängelholms största Youtube kanal. Jag skriver för det mesta om mode, skönhet och min vardag. Hoppas det gillas!


    Kontakt/sponsring:
    [email protected]