' ♡VENDELA NILSSON♡ -

transperant bakgrund i gimp

Jag använder mig av gimp 2.8 och har en mac book air.
 
1. Öppna en ny bild [arkiv-ny] och ställ in vilka pixlar du vill ha.
 
2. Gå till lagerfönstret och klicka upp nytt lager. [Det vita pappret brevid mappen,ovanför där det står penslar] pch klicka sen OK.
 
3. Nu kan du börja rita, klistra in bilder, skriva eller vad du nu vill göra så att det får transperant bakgrund. VIKTIGT: Se till så att du inte gör detta på bakgrundslagret för då kommer det också bli osynligt och försvinna.
 
4. Gå sedan tillbaka till lagerfönstret och klicka på ögat brevid bakgrundslaget så att det försvinner.
 
5. Nu har du då en transperant bakgrund.
 
6. För att den ska förbli transperant måste du spara den på rätt sätt. Så gå arkiv-exportera.
 
7. Döp den och se till att det står .png och inte något annat efter. Klicka sedan exportera.
 
8. Sen kommer den här rutan komma upp. Bocka då av "spara bakgrundsfärg" och sedan export.
 
9. Då var det klart. Om du nu t.ex. vill ha detta som din header så laddar du upp den som vanligt och klistrar in i stilmallen. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade inte du kunnat visa hur man laddar ner penslar till gimp på mac? Jag har letat överallt på google, youtube osv. men det fungerar inte utan det kommer bara upp en stoppskylt när jag ska "lägga ner penseldokumentet i penselmappen". Okej det där lät krångligt.. hoppas du förstår! ;)

Svar: Jag har aldrig testat att ladda ner penslar till mac så har faktiskt ingen aning tyvärr :(
VENDELA [foto]

2013-05-13 @ 19:25:10


Kommentera inlägget här:

:
Kom ihåg mig.



:

:

Trackback
  • Startsidan


  • Vendela Nilsson, 16 år gammal och driver Ängelholms största Youtube kanal. Jag skriver för det mesta om mode, skönhet och min vardag. Hoppas det gillas!


    Kontakt/sponsring:
    [email protected]