' ♡VENDELA NILSSON♡ -

Kamerautrustning

Canon Eos 1100d
Här har ni då mitt kamerahus. Den är väldigt enkel att hantera och den har både enkla inställningar och svåra. Så om man är nybörjare med att fota så kan jag rekomendera denhär kameran. Skulle gärna vilja köpa en ny, men denna duger ett tag till. (Kass kvalité för har tagit bilden med mobilen, haha)
 
18-55mm, 28-80mm och 50mm.
Här är mina 3 objektiv. 18-55mm objektivet använder jag för det mesta att fotografera konserter och när jag ska få med ett helt rum. 28-80mm objektivet använder jag aldrig och 50mm objektivet använder jag alltid. Allt från att fota porträtt till mat. Man kan säga att det är som mitt standardobjektiv.
 
Digitalfilter MC UV 58mm, Close-up+ 10 58mm, Star 6x 58mm
Det här är då mina filter som jag använder lite då och då. Jag har alltid på mitt digitalfilter på min 18-55 mm objektiv för att skydda linsen. Close-up filtret använder jag när jag ska komma extra närma saker och star filtret har jag faktiskt inte använt så mycket... haha.
 
Minneskort
Här är då mina två minneskort jag använder. Jag brukar för det mesta använda 4GB kortet till att filma och fota och 256MG kortet bara till att fota.
 
Bok
Ja, denna boken fick jag när jag fick kameran. Han inte tittat så mycket i den men ja...
 
Kameraremmar
Här är mina kameraremmar. Jag använder nu förtiden det röda för att det är mycket snyggare, haha! 
 
Det här är min kamerautrustning + små andra prylar. Jag har detta + stativ, kameraputsare+ kameraväska och en egengjord reflexskärm haha som jag inte fick kort på.

Kommentarer
Postat av: Celin

Hej! Jag funderar på att köpa ett 50 mm objektiv. Skulle du rekommendera det? Dina bilder blir ju jättebra!
Kram! :)

Svar: Jag rekomenderar verkligeeen det!!! Världs bäst!
VENDELA [foto]

2013-03-25 @ 18:55:53
URL: http://celins.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej, fungerar 28-80mm objektiv till en Nikon D3100? Oc jag har en fråga till. Hur gjorde du ditt hemma gjorda (eller va man kallar det) reflexskärm? Tack om du svarar, skulle betyda mycket:)

2013-03-27 @ 10:52:20


Kommentera inlägget här:

:
Kom ihåg mig.



:

:

Trackback
  • Startsidan


  • Vendela Nilsson, 16 år gammal och driver Ängelholms största Youtube kanal. Jag skriver för det mesta om mode, skönhet och min vardag. Hoppas det gillas!


    Kontakt/sponsring:
    [email protected]